pondělí 15. října 2012

Neodolatelně celozrnný sladký chlebíček

Tak jsem se konečně odhodlala a koupila celozrnnou pšeničnou mouku! Že jako začnu péct zdravě, abych si to občasné sladké mlsání mohla obhájit :-) Dlouho jsem hledala vhodné recepty na nějakou tu sladkou variaci a kupodivu jsem nebyla příliš úspěšná. Většinou jsem totiž narazila jen na slanou úpravu, převažovaly houstičky, placičky a variace domácích chlebů... Pak jsem ale objevila skvělý recept, který mě uchvátil hlavně tím, že jsem měla doma přesně ty ingredience, které do něho byly potřeba. Jsem totiž ten typ kuchaře, který nenakupuje kvůli receptu, ale hledá recept, kde by uplatnil právě to, co se doma zrovna nachází. A mojí - neumím se chválit, ale myslím, že zcela geniální - inovací bylo, že jsem recept vylepšila přidáním brusinek. Takže přibyly nejen vitamíny, ale sladkost zkrásněla i po estetické stránce. A protože jsem si v poslední době oblíbila takové ty plechové chlebíčkové formy, musel vzniknout sladký chlebíček... Zaprášilo se po něm bleskurychle, všichni ho ochutnávali ještě, když byl teplý. Jednoduše mu nemohli odolat. Ovšem dokonale vychladlý je ještě lepší. Lze ho ozdobit třebas trochou zakysané smetany a dokonalost je na světě. Je to absolutně jednoduchá dokonalost.... A já už se těším, až ho upeču znova!

Sladký chlebíček celozrnný, ovocem plněný
Ingredience: 200 g celozrnné pšeničné mouky, 50 g hnědého cukru, 30 g bílého cukru (lze použít jen bílý cukr, ale to je pak údajně méně zdravější, či co), 1 sáček vanilkového cukru, 1 prášek do pečiva, 1 bio jogurt, 1 šálek oleje, 2 vejce, přes noc namočená hrst rozinek a menší hrst brusinek, 1 dcl rumu, hrst ořechů či mandlí nasekaných na větší kousky, 5 kostiček čokolády na vaření (posekané na kousky).
1. Vejce mícháme s cukrem a vanilkovým cukrem až vznikne hustá pěna.
2. V míse smícháme mouku, prásek do pečiva, vyšlehaná vejce, jogurt a šálek oleje a důkladně promícháme.
3. Do směsi vmícháme kousky čokolády, posekané mandle či ořechy, rozinky i brusinky, slijeme sem také zbytek rumu a ještě jednou důkladně promícháme.
4. Formu na chlebíček vytřeme máslem a vysypeme hrubou moukou. Směs sem vlijeme a pečeme v rozpálené troubě na 200 stupňů Celsia zhruba 30 minut.
5. Krájíme a podáváme, až vychladne.

Žádné komentáře:

Okomentovat