čtvrtek 18. dubna 2013

Rýže na cesty...


Tak vám tak jednou "listuju" internetem a na jednom serveru mi do oka padne článek s recepty na jídla, která si člověk může připravit do krabičky sebou do práce. To je u mě vlastně docela aktuální, každý týden přemýšlím, co si vzít na svou cestu do práce do Opavy. Na oběd v restauraci není přes den čas a tak si radši připravuju dobrůtky přímo doma. Většinou jsou to saláty... Těstovinový, bramborovo-zeleninový, případně ten můj oblíbený z "kusu" kus-kusu... Na rýži jsem ještě vlastně neměla odvahu, vždycky jsem měla pocit, že rizoto by se mělo jíst teplé... Ale ony existují i rýžové saláty a na jeden z nich jsem právě v onom článku narazila. Celkem magické bylo, že jsem v daný okamžik měla doma všechny potřebné ingredience, které byly pro jeho přípravu potřebné. A to se obvykle nestává! Udělalo mi to radost a do salátku jsem se hned pustila. A výsledek byl opravdu skvělý! Byl příjemně jarně osvěžující, takže doporučuji! Nabije vás energií!

Rýžový salát s tuňákem
Ingredience (2-3 porce): 250 g vařené rýže, 100 g konzervovaného tuňáka ve vlastní šťávě, hrst černých oliv (pokrájených na kolečka), řapíkatý celer (asi tři až čtyři "listy"), 10 cherry rajčátek (rozkrojených na půlky), 2 lžíce olivového oleje, citron, pepř a sůl.
1. Uvařte rýži podle návodu. Nechte ji vychladnout.
2. Vymačkejte šťávu z citronu a prošlehejte ji s olivovým olejem, solí a pepřem.
3. Omytá rajčátka nakrájejte na půlky a řapíkatý celer nasekejte na tenké plátky, stejně jako olivy.
4. Do misky nasypte uvařenou rýži, přidejte rozdrobeného tuňáka bez šťávy, olivy, nastrouhanou citronovou kůru a rajčata. Vše promíchejte, zalijte dresinkem a případně ještě dochuťte solí a pepřem. Dozdobte celerem.
5. Nechte v lednici vychladit, aby se chutě příjemně propojily.

Žádné komentáře:

Okomentovat