čtvrtek 24. července 2014

Neodolatelný pórek

Pórkové polévce jsem dlouho neuměla přijít na chuť. Povařené kousky pórku mě lechtaly v puse a na můj vkus byly dost luzké. A ještě když do vývaru někdo rozklepl jako zavářku bílek či vejce - to pak bylo opravdové peklo! :-) Pórek, který je mimochodem šíleně zdravý, o čemž se můžete dočíst třeba zde nebo zde, tedy končil raději v různých masových směsích či syrový na pomazánkách či chlebu s máslem. Když mi ovšem předevčírem jeden velký kousek doma přebyl, rozhodla jsem se zapátrat po nových receptech a vykouzila jsem tenhle báječný pórkový krém! Je jednoduchý, hustý (zažene hlad :-), zároveň to kupodivu není žádná kalorická bomba a díky muškátovému oříšku získal i skvěle delikatesní chuť a vůni! Doporučuji v létě i v zimě! Pro vegetariány jen tak s opečenou houstičkou, masomilci mohou přidat pokrájenou slaninu či dobrou šunku! A tady je recept!

Pórkový krém s vůní muškátového oříšku
Ingredience (4 porce): 1 větší pórek (asi 400 g), 4 menší (nebo 2 velké) brambory, máslo, 3/4 litru zeleninového vývaru, 2 dcl 12% smetany, pepř, sůl, chilli, muškátový oříšek.
1. Očištěný a omytý pórek nakrájíme na nudličky, oloupané brambory na malé kostičky.
2. Na pánvi rozpustíme máslo a pórek s brambory na něm krátce podusíme. Zalijeme smetanou, osolíme, opepříme a krátce podusíme. Pak přidáme zeleninový vývar a vaříme tak dlouho, až brambory a pórek změknou.
3.  Ponorným mixérem směs rozmixujeme dohladka. Polévka se tak sama zahustí, takže není potřeba přidávat klasickou jíšku. Pak přidáme 1/4-1/2 lžičky muškátového květu a trochu chilli papriky a ještě krátce povaříme.
4. Podáváme ochucené bylinkami (petrželka nebo pažitka), s vyškvařenou slaninou či plátky šunky a nasucho opečenou houskou.

Žádné komentáře:

Okomentovat