úterý 9. července 2013

Nejrychlejší bublanina na světě

Dorazila várka letní ovocné sklizně! Třešně a rybíz. Rybíz vydrží déle v chladu, tak se dobrovolně vrhám na třešně. Koktejl z nich vyrábět nebudu, s knedlíkama se mi dělat moc nechce, když nejsou hosté, tak už zbývá jen bublanina. A že v kuchyni moc času dneska trávit nehodlám, tak to bude bublanina bleskurychlá. A protože třešinky jsou sladké, vyladíme těsto kyselejším jogurtem... Hm, v troubě už bublá Nina, ta moje třešňová bublanina... P. S. Prý dieta! Kdo to kdy viděl - v létě! :-)

Třešňová jogurtová bublanina 
Ingredience: 2 šálky polohrubé mouky, lžička prášku do pečiva, 3/4 šálku cukru krupice, 1 vanilkový cukr, 2 vejce, 1 bílý jogurt (150 ml), 1/2 šálku oleje, 250-350 g třešní (nemusí být vypeckované, lépe se pak zanoří do těsta, já se s nima ale tentokrát mordovala, protože uvnitř jsem občas potkala červíka). Cukr na posypání a kysaná smetana na ozdobu.
1. Vejce ušleháme s cukrem a vanilkou do pěny.
2. Nejprve vmícháme jogurt a posléze i olej, aby vznikla hladká a kompaktní hmota.
3. Přidáme mouku promíchanou s práškem do pečiva a důkladně zamícháme.
4. Do vymazaného a hrubou moukou vysypaného pekáčku těsto nalijeme a poklademe ho třešněmi. Vrstva nemusí být moc vysoká, koláč naběhne.
5. Pečeme ve vyhřáté troubě na 180 stupňů Celsia asi 35 minut. Hotovost těsta zjišťujeme klasicky vpichem špejle.
6. Podáváme vychladlé, pocukrované a ozdobené kopečkem kysané smetany.

Já jsem tentokrát na poměrně velké množství těsta použila menší pekáček, tak mi těsto poměrně naběhlo a třešně nepropadaly dolů. Takže příště :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat