pátek 31. října 2014

Bramborové kouzlení

Mám ráda brambory. V roztodivných úpravách. Pečené s bylinkami, vařené - s máslem a čerstvým koprem nebo kysanou smetanou, gratinované, francouzké, šťouchané, gulášové, bramborákové, v kaši, jako základ noků, halušek či knedlíků... Ideálně jen tak... Brambory jsou pro mě symbolem podzimu. Ten mám taky moc ráda. Myslím, že to není způsobeno těmi bramborami, ale i ony v tom jistě budou hrát svou roli.
Dnes jsem na brambory dostala obzvláště velkou chuť, ale nechtěla jsem vymýšlet nic zásadně náročného. A tak vznikla jednoduchá zapečená pochoutka, jejíž chuť podpořila studená brynzová omáčka. Z trouby jsem vytáhla zlatavou vonící dobrotu, která se dá servírovat teplá i studená. Ale popravdě: ke studené verzi se člověk jen velmi těžko dopracuje, protože ta horká mizí z talíře nebezpečnou rychlostí... Jestli si chcete nechat hezky provonět víkendový podvečer, doporučuji ji. Potěší určitě celou rodinu...

Zapečené bramborové řezy s brynzovou omáčkou
Ingredience (4 porce): 8 větších brambor, 4 stroužky česneku, 2 vejce, trocha polohrubé mouky, pepř, sůl, olej. Brynzová omáčka: 150 g brynzy, 100 g kysané smetany, zelená petrželka.
1. Brambory očistíme, oloupeme a nastrouháme nahrubo. Necháme 10 minut odstát a slijeme přebytečnou vodu.
2. Přidáme vejce, prolisovaný česnek, 2-3 lžíce polohrubé mouky, osolíme, opepříme a dobře promícháme.
3. Pekáček nebo zapékací misku vytřeme olejem (lze použít i sádlo) a směs rovnoměrně rozprostřeme. Ideální je vytvořit maximálně 3-4 cm vrstvu.
4. Vložíme do rozpálené trouby (200 stupňů Celsia) a pečeme zhruba 40 minut, až je povrch zlatavý. Já takové věci neměřím, ale spíš intuitivně hlídám. :-)
5. Mezitím si připravíme bryndzovou omáčku: bryndzu rozmělníme vidličkou, přidáme kysanou smetanu, 2 lžíce nadrobno nasekané petrželky a dobře promícháme - až je hmota konzistentní.
6. Řezy z pečených brambor  můžeme podávat teplé nebo studené,zdobíme brynzovou omáčkou a můžeme ještě posypat petrželkou.

1 komentář: