úterý 27. listopadu 2012

Meleme, meleme...

Koupila jsem mleté hovězí. Doma jsem se dočetla, že je z mladého bio býčka ze Šluknovska. Tedy kraje, kde jsem pravidelně pár let jako dítě a puberťák trávila prázdniny. Takže mě hned ovládla úplná nostalgie. Na tu krásnou divokou sudetskou krajinu prostě nelze zapomenout. I býky jsme tam kdysi potkávali, když jsme na sportovním táboře běhali nenáviděné mnohakilometrové přespolní běhy... A nějaký jejich prapotomek teď skončil na našem talíři... Tak jsem si ho pěkně vychutnala. Jako kdysi tu krajinu...
P.S. Věřte, nevěřte, býka je nejlepší potkat právě na talíři...

Směs z mletého hovězího
Ingredience: 350 g mletého hovězího masa, 1 střední cibule, 5 větších stroužků voňavého česneku, 1 větší mrkev (nakrájená na tenké proužky), 350 g rajčatového pyré, 2 dcl červeného vína, sůl, pepř, čersvý rozmarýn (2-3 větvičky), směs koření do mletých mas, chilli papričky, olivový olej.
1. Cibuli nakrájíme na kostičky, česnek a chilli papročky na tenké plátky. Na pánvi rozpálíme 1-2 lžíce olivového oleje a na něm vše orestujeme do sklovata. Pak přidáme na tenké proužky nakrájenou mrkev a krátce osmahneme.
2. Do základu přidáme mleté maso, osolíme, opepříme, přidáme snítky rozmarýnu a směs koření do mletých mas a restujeme tak dlouho, až se maso zatáhne.
3. Následně směs podlejeme 2 dcl červeného vína, vmícháme rajčatové pyré a vše důkladně pod pokličkou 10-15 minut dusíme až směs zhoustne.
4. Podáváme s těstovinami nebo rýží. Lze posypat nastrouhaným parmezánem a ozdobit rajčátky.

Žádné komentáře:

Okomentovat