sobota 15. března 2014

Ta úplně nejlepší pomazánka

Hlásím se po delší pracovní odmlce! Na vaření prostě nebyl přes tu horu práce čas! Ale jaro se pomalu probouzí a s ním i roztodivné chutě. Pomazánka, kterou vám dnes nabídnu, by je měla rozhodně uspokojit! Je totiž fakt nejlepší! Nepřeháním. Zkuste ji a zamilujete se do ní. Jako já! Vznikla vlastně náhodou: procházela jsem kredenc v kuchyni a objevila červenou čočku. Mám ji moc ráda, je zdravá (informace o jejích účincích najdete třeba tady), narozdíl od většiny luštěnin nenadýmá! Jen do hotových jídel se mi ji vždy podaří tak trochu rozvařit. Tak jsem zapátrala v receptech z východu a do oka mi padl ten na čočkovou pomazánku. Trochu jsem ho obměnila a tady je výsledek. Obávat se klasické čočkovo-luštěninové chuti není třeba, slibuji, že výsledek bude lahodný. Lze připravit verzi pro drsňáky (tu zajistí větší množství chilli, česneku či dijonské hořčice) a kdo se jako drsoň necítí, ať s danými ingrediencemi nakládá dle své libosti. Pomazánka je bezmasá, takže uspokojí i vegetariány. Dobrou chuť!

Pomazánka z červené čočky
Ingredience: 2 šálky červené čočky, 2-4 stroužky česneku, kurkuma, 2 lžíce sezmových semínek, hrst nadrobno nasekané zelené petrželky, 2 lžíce dijonské hořčice, 1 lžíce kvalitního kečupu, chilli, máslo nebo olivový olej, pepř a sůl.
1. Nejprve uvaříme čočku v osolené vodě do měkka. Netrvá to dlouho, max. do 15 minut. Dobře vše pohlídejte, ať se vám čočka nerozvaří na kaši, protože je potřeba z ní slít přebytečnou vodu (a to v kašovitém stavu již nejde).
2. Když je čočka měkká, proceďte ji a zbavte přebytečné vody. Nechte trošku vychladnout a potom v mixéru rozmixujte dohladka.
3. Přidejte další ingredience: sezamová semínka, 1/2 lžičky kurkumy, dle chuti pokrájené čerstvé chilli (může být i sušené), 2 lžíce dijonské hořčice, trošku kvalitního kečupu, pepř, sůl a nadrobno pokrájenou zelenou petrželku a opět mixujte.
4. Podle potřeby přidávejte do mixéru po troškách máslo nebo olivový olej tak, abyste získali pomazánkovou konzistenci. Každý to má rád trochu jinak, takže začínejte nejprve s málěm, ať nění potřeba pomazánku nastavovat.
5. Podle chuti ještě přisolte a opepřete. Podávejte namazané ideálně na celozrnném chlebu.

Žádné komentáře:

Okomentovat